BILDER FRÅN TERRÄNG-TRÄNINGEN.




Uops, var det en grav där?
3 Härliga bilder från Viennas terrängträning den 14/3.

Här hemma går livet sin gilla gång. Unghästarna sköter sig. Dom fick en ordentlig rykt igår. Vizzla bråkade lite när jag kratsade bakhovarna. Så hon lyckades få mig ur balans. Jag tappade taget och PANG! Så satte hon ner sig kraftfulla bakhov på min fot. AJ! Gummistövlar är nog bra att ha när det regnar. Men inte nu. Nej stålhätta ska det va!
Så band jag upp henne och gjorde om proceduren. Då stod hon så snällt.
Det gäller att dom inte lär sig några dumheter. Aldrig får man slarva och låta dom göra som dom vill. Varenda dag är ett slit för att fostra dom till trevliga hästar i framtiden. Att få dom här bilderna på Viennas träning. Det är det som gör livet med unghästarna meningsfullt. En dag får dom också blomma ut . Då får dom visa, att alla iskalla vinterdagar, alla mödosamma vandringar fram o tillbaka till hagen, all lastträning och hantering har lönat sig.
Jag minns Vienna som 2 åring.......Det berättar jag en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0