FÖL-RYKT

Nu har jag just varit ute och nattat hästarna. Jag tog två timmar på mig. För jag skulla pyssla ordentligt med alla 3.
Det tyckte dom var skönt.  För alla hade börjat fälla av sig vinterpälsen. Jag band upp fölen på stallgången och borstade av den värsta raggen.
Nu har det gått 10 dagar sedan Vizzla slog upp ett sår på insidan av benet.
Idag fick jag äntligen titta OCH känna på benet ordentligt. Hon har inte haft feber, inte varit halt men benet har varit svullet. Nu hade svullnaden gått ner. Men det kom lite var ur såret. USCH!  Jag borde lägga om ett sprit-omslag. Men hon är inte så samarbetsvillig. Hm, jag kanske kan hitta någon snäll person som hjälper mig?
Det är inte så lätt att både hålla häst och lägga på ett bandage. Om jag vore bläckfisk så skulle det underlätta.
Annars har jag varit iväg och höftleds-röntgat hunden "Annika" idag. Nu måste jag hålla tummarna för att hon är HD-fri.
Det var allt från "Lintrollen" idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0