INTE MIN BÄSTA DAG

Jag var ju på Strömsholm den 15/3 på avelskurs. Då fick jag ett tips på en bra bok om Hästens utseende. Jag beställde den via nätet.....HÄSTENS ANATOMI.  Idag kom den med posten. Men den som tipsade hade den i A5 format. Här kom den i A4. Jag slog upp den glad i hågen och skulle få läsa allt om svankryggar,  brutna tåaxlar och för breda halsar......
Den här boken handlade om hästens INRE organ.  Vilken enorm lunga hästar har..........Jag skulle ha beställt HÄSTENS EXTERIÖR! Suck. Hur lätt det kan bli så fel. Ikväll gjorde jag ett nytt försök att få tag på rätt bok (den var mycket dyrare).
Hoppas det blir rätt nu.
Angående unghästarna så skulle jag få hjälp ikväll, av min kära man, att ta hem dom från hagen............
Man ska aldrig ändra deras rutiner. Det höll på att gå riktigt illa.
Benny gick först med Elliot. Han trampade på som vanligt och kastade livligt med huvudet. Jag gick efter med Dixie och Vizzla. När Elliot taktade så gallopperade Vizzla. Hon pep och blev riktigt uppspelt. Jag blev lätt irriterad. Det förvärrade förstås alltihop. Samtidigt låg 4 bilar och krypkörde bakom. Framifrån kom en lång rad av bilar........
Då började VIzzla (den snälla) hoppa ut i vägbanan framför näsan på Dixie. Då fick hon Dixies grimskaft framför bringan och tog med sig henne runt i dansen. Jag kände mig liten då.
Vi kan säga att vi fixade ett totalt trafikstopp på Tutviksvägen ikväll. Tack snälla bilförare som tog sån hänsyn.

Samtidigt fick Elliot eld i baken och började springa runt Benny. Samtidigt som han stegrade sig och gjorde Levader.
Till sist tog jag hjälp av ett träd. vred grimskaften ett varv runt. Så stod mina 2 äntligen still.
Benny lyckades få in Elliot i stallet. Då hade stona lugnat ner sig, så jag också kunde få in dom. Phu!
En alldeles vanlig dag på Lintrollets kennel.

Kommentarer
Postat av: Pia

Phu! Jag blir alldeles svettig. Jag som inte ens kan ta hand om mig själv i Stockholm undrar förstås hur man kommer på tanken att promenera med ett gäng hästar. Men det ska vara en Tinka till det!

2009-03-27 @ 23:18:35
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Ha, ha, ha. Ja, mina systrar kallar mig "Fröken Kaos". Jag undrar varför??????

2009-03-28 @ 14:36:08
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0