Last-träning.

ÄNTLIGEN blev det av.  I går,  så kopplade jag på bilen och last-tränade unghästarna.
Elliot gick in lika lätt som om han skulle in i stallet. Sedan stängde vi luckan och han fick äta havre. Mums vad gott. Sedan öppnade vi igen och han backade ut, hur lätt som helst. Härligt!
Därefter var det Vizzlas tur. Hon har ju åkt transport ihop med mamma. Men nu skulle hon in i en smal del av transporten.
Det var nytt för henne. Hon körde upp huvudet ,så hon nästan kunde lägga hakan uppe på taket, utifrån!  "Titta! Jag kommer inte in!" Verkade hon vilja säga.  Jag vet, hon är stor.
Men så stor är du inte. "Fåna dig inte", sa jag. "Sänk huvudet så ska du se att det går". Vad gör den rara hästen? Jo, hukar sig och kliver på. Hon är underbar. Så fick hon också mumsa lite havre.
Så var den 1:a last-träningen avslutad. Vad skönt det är när hästarna har förtroende för sin matte. Det känns så bra.

Vizzla o Elliot    Januari -09

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju härligt att det går stillsamt till ibland så inte blod och tänder far åt alla håll ;)

Kram

2009-03-09 @ 19:58:35
Postat av: Sofia

Vad bra om man skriver vem man är oxå va?...s....Sofia bara ;)

2009-03-09 @ 20:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0