VARDAG

Ja, här kommer en liten uppdatering om hästarna. Min syster var här i går och gick en sväng med Dixie. Hon blev så glad.  Äntligen fick hon lämna fölen och uppleva lite nya vyer.  Elliot var förstås upprörd när mamma lämnade honom. Han vill ha ordning på "sin flock". Men han lugnade sig så fort mamma Dixie hade gått iväg. Mackie (min syster, alltså) ska börja ta lite skritt-turer på henne så hon får röra på sig.
Unghästarna lasttränades i lördags. Plättlätt.
Dom är riktigt trevliga och uppför sig bra just nu. Det börjar verkligen bli små förståndiga hästar av dom.
Jag mätte mankhöjden på dom ikväll. Ingen förändring. Elliot 135 cm, Vizzla 150 cm.
Men jag mätte också med vikt-måttbandet. Elliot hade gått upp 10 kg, och Vizzla 23 kg!  sedan  den 1/2.
Men det syns faktiskt. Den magra älg-kalven har fått lite kropp och bägge unghästarna rör sig faktiskt riktigt fint just nu.
Igår var jag på Strömsholm.  På en utbildning för Avels-intresserade. "Att välja hingst", hette föredraget. Det var jättetråkigt och alldeles för Basic. Jag hade velat diskutera olika hingstar, eller exteriör, eller något annat matnyttigt.
Men behållningen var sista timmen.  När vi var i ett ridhus och tittade på olika hästar, tillsammans med en domare.
Så fick vi gå igenom hästen och betygsätta Exteriören. Det var JÄTTEKUL!

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad kul att hitta denna sida!!! Då kan man ju följa hela ditt liv. ( nästan i alla fall )



kram

2009-03-19 @ 14:05:18
URL: http://www.hoffar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0