ELLIOT 1 ÅR!


Elliot, första galoppen i livet. 1 dag gammal.

Den 8/5 var det precis ett år sedan Elliot föddes. I fredags lastade jag honom i transporten och körde upp till Tärnsjö, ovanför Uppsala. Där bor min kompis Kicki. Hon hade fixat en clinic med Per Larsson. En mycket duktig och känd Western-ryttare / -tränare från Tidaholm.
Elliot o jag skulle va på kurs hela helgen.
Samtidigt var det dags att skilja honom från mamma Dixie.
Planen var att han skulle åka på hingstbete, direkt efter kursen.
Nu blir det inte så. För jag fick bakläxa...........
Han har behandlats som sockervadd. Som Prinsen av Gudö.  Det var illa!!!!!!
Jag har haft det på känn. Men inte riktigt fattat,  att han var en bortskämd snorunge.
Nu blir det andra bullar.  HAN SKA KASTRERAS!!!!!!
NU!
Sedan ska han hanteras som damm på kläderna. Det är precis de orden jag brukar säga till mina valpköpare när hundarna har vuxit sig för kaxiga. Ha, ha. Så har jag själv gjort precis samma misstag med "min lilla Elliot".
Så fort jag orkar så ska jag lägga in bilder från helgen. Men ikväll är jag dödstrött. Förutom att jag fick ta itu med Elliot i 2 pass. Så fick jag även rida "Red" i 3 rid-pass. Det är Kickis underbara Quarter-valack på 16 år. Åh, vilken välskolad och underbar häst.
Tidigare har jag försökt rida honom, men inte klarat av det. Men den här gången kunde jag få sitta på en fin Western-häst och verkligen få känna på stopp, spinn, roll-backs och galoppombyten. En helt otrolig upplevelse. Som jag kommer att ha med mig i mitt fortsatta ryttar-liv. Kanske kan jag en gång få uppleva samma sak på Elliot??????
God Natt, från en mycket nöjd Tinka.
Jo, förresten. Uppsala Nya Tidning kom dit och intervjuade Per Larsson och Kicki (Christina Berglund). Samtidigt satt jag på "Red" och fick lektion av Per. Så jag är på bild i UNT idag, festligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0