ELLIOT PÅ GRÖNBETE.

I morse fick Elliot komma ut i en stor hage full med saftigt gräs. Oj, vad han sprang. Jag var lite orolig att han skulle spränga tråden. Men han bara sprang  i morgonsolen, av ren livsglädje. Det var så härligt att se. Tyvärr hade jag ju inte kameran med mig.
Sedan åkte jag upp till ridskolan. Jag skulle vara funktionär där idag. Jag var hinderpersonal på framhoppningen.
Åh, vad glad jag blev när jag fick syn på en avkomma till ELMSHORN. Alltså Elliots halvbror. Han hette Aramis. Det var en jättefin häst. Mycket lik sin far i typen. 1,60 i mankhöjd, lätt och elegant, och med fina rörelser.
Det blev ju inte sämre av att han hoppade mycket bra och snabbt.  I 95 cm-klassen kom han 3:a, i 105 cm 2:a!
Jag hoppas Elliot kan bli lika fin som Aramis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0