MÅNDAG

I morse ringde Veterinären och frågade hur Elliot mådde.  Överraskande rart,  att han bryr sig. Jag är inte bortskämd med Veterinärer som frågar efteråt hur mina djur mår. Jag blev jätteglad.
Jag sade att allt var bra. Han har verkat pigg och glad ända sedan i fredags..........
På eftermiddagen så upptäckte jag att hans skap var större än vanligt. Det har samlats vätska längst ner i skapet.
"Husse"  Benny (min hus-veterinär) och jag diskuterade om det var farligt???? Om det skulle tvättas, eller vad vi skulle göra. Han sa, som vanligt: "Ta det lugnt, gör ingenting". Det är hans standard-svar. Oftast ett mycket gott råd.
Elliot går ju redan på Antibiotika och smärtstillande, för säkerhets skull.
Jag hoppas att vätskan tas upp av kroppen och försvinner.
Såren ser fina ut och där sipprar det ut vätska som det ska. Jag är ändå orolig...........
Ikväll ställde jag unghästarna på stallgången och skötte om dom. Vizzla har fått hemska knottbett på hela halsen. Hon har ju så tunnt skinn. Stackarn.
Jag håller på att koka ett hemgjort insektsmedel. Undrar om det hjälper?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0