SNÖPT!

Nu är det gjort. Veterinären kom hit. Snyggt och snabbt kastrerade han Elliot. Först en lugnande spruta. Då halvsov han med pannan lutad mot väggen framför honom. Sedan fick han ett brett band om ena bakbenet. =Spark-stopp.
Den andra änden fick min kompis Nina vira runt magen. För att ha ett ordentligt motstånd.
Sedan började lokalbedövningen sprutas in runt testiklarna.
3 STORA sprutor. Det tyckte han INTE om. Då viftade han lite med ena bakbenet...... Men bandet hindrade honom.
Sedan skar Veterinären och med en tång knipsade han av sädesledarna. Tången fick sitta kvar i 5 min. Innan själva testikeln skars bort. Detta upprepades likadant med den andra testikeln.
Så nu vet jag hur det här går till.
Tänk vad skicklig Veterinären var. Stefan Holmström heter han, och är Distriktare. Operationen var över på 45 min.
Skönt att det är gjort.Nu gäller det bara att han inte får några komplikationer.......
 Men Elliot är förstås inte glad idag.

Kommentarer
Postat av: Jasna

Oj det var raskt marscherat, men lika bra att få det gjort på en gång.

Himmel vad du har gömt din hästblogg, har letat o letat du får sätta upp den på 1:a sidan så hittar man den lättare.... he he he

Ha det så gott o hoppas Elliot inte får några efterkomplikationer. Vi ses väl om nåt tag...Kram

2009-05-16 @ 16:34:25
URL: http://www.torpvallarens.se
Postat av: Camilla W

Hej!

Fick en väldigt fin kommentar i min blogg av dig. Det uppsakattar jag alltid. Kul att du hittade min blogg också. Du verkar också ha en god häst hand:)

2009-05-18 @ 21:12:22
URL: http://dicapriotitanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0