23/10 FREDAG

Ridningen idag gick riktigt bra. Då blir man glad hela dagen. Jag fick en pigg häst som heter Lakej. Han vill helst köra upp huvudet i skyn, sänka ryggen och springa fort. Då är det svårt att hitta fin balans i ridningen.
Vi tränade på förvänd galopp. Det är riktigt svårt. Men så blev han lösgjord och fin och då sänkte han huvudet och slppnade av. Vilken härlig känsla. Dessutom fick vi skutta över några hinder. Då känner jag mig totalt obalanserad och stel i kroppen...... Tänk att jag älskade att hoppa, när jag var ung. Men jag VÅGADE! Det är huvudsaken.

När jag hade hämtat hem hästarna på kvällen så fick bägge unghästarna ha träns på sig. Bett i munnen och käka sitt kraftfoder. Det var inga problem. Då passade jag på att sadla dom också.
Elliot fick sadeln på sig. Den passade bra. Men på Vizzla räckte inte gjorden om magen. Så hon fick bara prova sadeln utan att spänna fast gjorden. Jag måste ta fram en längre sadelgjord till henne.
Tänk vad allt är okomplicerat just nu. HEJA,  STALL LT!

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis det är sååå skönt när det flyter och man inte har varit upprörd kram från Nina

2009-10-24 @ 16:10:33
Postat av: Tette

Vad duktiga ni är :)

Har du sadelgjordar, eller ska jag ta med nån när vi ses? Ha det super

2009-10-25 @ 20:30:29
URL: http://lillatjabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0