OLIKA HÄST-TYPER

Oj, vad dom är olika mina unghästar. Det är så faschinerande att följa deras olika mentalitet.
Idag hade jag fixat en presenning som dom skulle gå över.
Vizzla blåste och undrade. Hon frös till is redan utanför stalldörren. Det ligger ett monster på vår gård.
Jag fick henne att komma fram och äta en bit äpple. Men inte nosa på monsteret.
Då hämtade vi "mamma Dixie". En gammal trygg Quarter.
Åh, vad spännande en ny utmaning......
Hon tog täten och gick över pressenningen. Vizzla följde INTE efter.
Jag gjorde ingen affär av det, utan vi gick till hagen.
Så var det Elliots tur. Tuffingen. Utan att blinka klev han på pressenningen. Den prasslade och lät. Men han tuggade förnöjt i sig ett äpple. Så gick vi till hagen.
Nu vet jag varför jag ÄLSKAR Quartern!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hahahahahah!

Klockrent...

Fega jävla varmblod! ;D



Därför älskar jag SWB, för dem kan man ÖVERTYGA.

Quartern är alldeles för smart för det, och inte alls lika lättlurad ;)

2009-10-31 @ 12:53:50
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0