AVMASKNING.

Idag har jag avmaskat unghästarna. Vizzla fick sin dos i morse. Elliot fick sin medicin på betet.
Alla de andra i hagen blev VÄLDIGT nyfikna och närgångna. Det var svårt att få ro att avmaska Elliot. Han ville inte vara med, alla andra ville gärna. Linda och jag hjälptes åt. Han svalde nog det mesta av medelet, får man hoppas.
Idag var en solig och varm dag. Så jag passade på att tvätta Dixies svans. USCH, vad den var skitig. Den har inte fått någon grundlig tvätt sedan Elliot föddes. Han åt ju upp halva mamma Dixies svans. Nu hade den ÄNTLIGEN vuxit ut. Så pass att jag kunde klippa, tvätta och fixa till den. Hon njöt av pysselstunden. Vizzla var väldigt upprörd över att bli lämnad i hagen.
Nu börjar livets hårda skola för unghästarna. Jag längtar tills jag kan ta hem Elliot.

Snart ska Vienna starta i SEMIFINALEN till Championatet.......... Undrar hur det kommer att gå?

Här kommer en bild på Ylvas Skolhäst som hoppar "vattenmatta". För första gången i livet.
Det var den stöddiga fuxen som kastade av henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0