NYTT INLÄGG.

Nu var det länge sen jag skrev här. Skärpning Tinka!
Jag har hunnit besöka Elliot 3 ggr på betet under tiden. Han mår som en prins. Det är 6 bråkstakar kvar i hingsthagen. Så han får tampas ordentligt med polarna. Han ska gå kvar hela september och troligtvis också i oktober. Vi får se när han kommer hem. Jag SKA sätta in nya bilder när jag hinner.
Vizzla har gått upp i vikt igen. Hon var så tunn när vi kom hem från Gotland. Men nu får hon hö, luzern och Hestekraft. Så hon har gått upp i vikt. Vi tränar lyfta hoven, för på torsdag kommer hovslagaren igen.......
Hoppas vi slipper bråka.
Dixie blänker och verkar jättepigg. 
Ylva fick sommarjobb hos Viktoria Almgren. En mycket duktig unghäst-utbildare. Så då fick Vienna flytta med sin matte till Småland. Nu har skolan börjat. Så nu är dom tillbaka på Flyinge igen.
Vi ska snart visa Vienna på Kvaliteten. Jag ska flyga ner till Skåne för att titta på, nästa helg.

Igår var Ylva med om en riktigt farlig avramling. Hon red en 4 årig skolhäst. Som var känd för att bocka.
Och visst bockade han. Riktigt ordentligt. Till sist trillade Ylva av. Hästen trampade henne i ryggen, på låret och hjälmen fick ta emot en riktig smäll. Tur att hon hade skyddsvästen på sig. Hon fick röntga ryggen för att kolla att hon inte hade någon fraktur. PHU, det gick ju bra!

Kommentarer
Postat av: Maria Ekman

Fy vad otäckt Tinka.Att Ylva ramlade av så och dessutom blev trampad på! Tur att inga frakturer uppstod . Hästar ÄR tunga... så hon får vara rädd om sig. Kommer fortfarande ihåg när vi hälsade på med Mattias och han envisades med att kalla henne Yvla.

Att någon går in i hagen är sjukt, jättesjukt. Håll koll,tur att du har Hovawart och inga pudlar.

kram

Maria

2009-09-02 @ 05:32:01
URL: http://www.chefkas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0