VARDAG

Ja, här är allt som vanligt. Lite ont i ryggen har jag fortfarande. Men på fredag gör jag ett nytt försök att vara med på ridlektionen. Det är ju så roligt.
Här hemma händer inte så mycket. Igår var jag och hälsade på Elliot igen. Han är minst i hagen,  och tycks inte ha vuxit nånting alls i sommar.  Hoppas han tar igen det när han kommer hem.
Fortfarande är det så fint väder att jag låter honom gå kvar.

Vizzla har jag pysslat lite med.
Hon har haft bett i munnen för första gången. Det tyckte hon smakade konstigt. Hon får så långa mungipor då och bettet verkar JÄTTESTORT!  Men det är bara som hon gör sig......Strax käkade hon obekymrat vidare på kraftfodret.
Sedan provade jag ett täcke. För rätt vad det är, kommer kylan o regnet och då måste hon vara van.
Första gången hon hade ett på sig. Blev hon väldigt upprörd. Hon försökte gnugga det av sig. Mot väggarna, mot golvet, mot krubban. >Ja hon tyckte inte om!
I går kväll var det redan klart. Hon stod lugnt och käkade med täcket på. Som en gammal märr.
Hon är så rolig Vizzla.
Idag kom dom in i en ny hage. Det var kul. Vizzla hoppade o skuttade. Dixie blåste upp sig och dundrade fram. Som den "smidiga" Quarter hon är. Naturligtvis halkade hon omkull, som hon alltid gör, och höll på att hamna under staketet. Varför känns alltid katastrofen snubblande nära när Dixie får tok-ryck?

VIZZLA SKUTTAR (har snott bilderna från Ylvas blogg, Tack!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0