DAGENS BRAVADER.

Nu känner jag mig så duktig.
Ikväll när jag tog hem hästarna från hagen passade jag på att jobba dom lite grann.

ELLIOT hämtar jag alltid först.
Så band jag honom vid bindbommen, tog av täcket och sadlade.
Så långt är han van.
Men sist hoppade han ju omkring som en riktig rodeohäst. Jag ville att det skulle gå bättre idag.

Jovisst, sadeln reagerade han INTE alls på.
Det var mest livsglädje och lite ovana vid arbete. Som gjorde att han skuttade och sparkade bakut.
Men nästan hela tiden skötte han sig faktiskt exemplariskt.
Jag vill att han ska tycka att den här träningen är det roligaste som finns.
Han verkade faktiskt lite nöjd efteråt.

Sedan hämtade jag stona.
In med Dixie i boxen och sen gjorde jag samma sak med VIZZLA.

Det var första gången hon longerades med sadeln på.
Hon var också full av våryra och är nästan lite "elektrisk" när hon ska jobba.

Men jag begärde inget trav.
Eftersom hon nästan inte får plats, här på tomten.
Men det blev både trav och några galoppsprång.
Hon skötte sig fantastiskt bra.

Självklart halkade hon omkull en gång.
Det gör hon varje gång. Men sen jobbade hon lugnt och fint.
DUKTIGA UNGHÄSTAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0