VIENNA.

Vienna har varit på sitt 3:e besök hos "farbror Doktorn". HURRA!
Ingen reaktion på böjprov!
Hon har tillfrisknat från sin Hovledsinflammation.

MEN hon markerade vid longering på liten volt!
Veterinären har redan tidigare konstaterat att hon dessutom har STRÅLBENSHÄLTA!
Det är den hon reagerar på..........
Det är en obotlig sjukdom. :(

Men, jag har läst på idag:
Med rätt hovbeslag = "Eggbarskor", som avlastar strålen,
KAN sådana hästar fungera utan problem............
Nu har Vienna fått såna skor på fötterna.

Jag hoppas att vår VIENNA är en sådan häst.
Dessutom fanns en undersökning som sade: ATT DET KAN LÄKA!
Varifrån det kommer, vet man inte.
...................................................................................................

Vizzlas problem med knottror på framsidan av ett bakben börjar ÄNTLIGEN ge med sig.
Jag gnider in Alsolsprit 3 ggr / dag.

Nu sade någon att det kunde vara RASP!
Idag har jag studerat alla böcker om Rasp.
Det kanske stämmer?
Det kunde man behandla med VIRKON! Enligt samma person.
Vad tror ni om det?

Virkon tvättar man smittade stall och stövlar med.
Jag har aldrig hört att man använder det på hästars hud?
Jag vill gärna höra om någon annan har provat det.
Tjingeling från Stallbacken!

Kommentarer
Postat av: Karina Widegren

Hej Ingrid!

Det är länge sedan vi hördes nu... Angående Vircon så har vi använt det på vårt sto. När hon kom från Skåne hade hon rejät med mugg. Vi tvättade med Lactasyd o Vircon. De blev något bättre, men vi fick ta till antibiotika salva. Nu försöker vi hålla det i schack med handdesinfektion i gel form. Verkar funka lika bra som Vircon. Det är lättare då man inte behöver bland och Vircon håller ju bara blandat i 7 dagar. Jag håller lite koll på dina bloggar, kul läsning för det mesta... Mycket tråkigt med din hund Annika som gick bort. Alltid tråkigt när något djur måste lämna oss människor, gick ju tyvärr den vägen med Birk pojken snyft... Hans kotsenskide inflammation var allt för svår att bota. Eventuell operation men inte säkert att det skulle hjälpa.. lång box vila efter.. vi tyckte inte att han gjort rätt för det så vi fick ta det svåra beslutet...

Nu har vi ett sto som är 7 år efter Ircomena-Cardento. Hon har varit hos oss i ca. ett halvår nu. Har börjat tävlandet med idel framgångar, bara felfria ritter!!! Tränar upptill 120/130 med framgång. Mycket kul! Hon har ju en spännande stam, hopp Blup 149, så det blir nog föl där också längre fram...Kramar Karina Uppsala

2010-04-14 @ 16:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0