DAGENS RIDLEKTION.

Hon är fantastisk VIENNA. Vilken häst!
Just nu går hon bara 1 gång per vecka. För jag hinner inte.
För jag har huset fullt med valpar och deras blivande köpare. Som måste få träffa sina nya familjemedlemmar.
Det får lov att vara så här, just nu.

Men Vienna är lugn och förväntansfull. När jag fixar iordning henne för vår måndags-lektion.
Så rider vi upp till ridhuset ca 3 km.
Idag gick det bra att galoppera och trava på vägen dit.
Väl framme så kröker hon på nacken och börjar jobba.

Hon blir allt bättre för varje lektion. Men hon stönar mer och mer. Är det föl-magen som börjar bli tung?
Hon suckar, pustar och låter på alla möjliga konstiga vis.
Men jobbar det gör hon.
Nu är det bara jag som ska göra mindre.........

Handställningen är bättre. Sitsen, ok.  Men fortfarande klagar ridläraren på att jag tittar ner, rör mig för mycket i sadeln och glömmer att hästen ska bära mig. Jag vill gärna bära hästen och galoppera åt den, hm. Men det går FRAMÅT. 

Idag tränade vi på framdelsvändning. Tempoförändring i trav. Rida på volterna och galoppfattningar.
Jag kan vara glad en hel vecka, efter ett sånt ridpass.
HÄSTAR ÄR UNDERBARA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0