GOD JUL!

Ylva var hemma 3 dagar över julen.
Den här gången gjorde vi ingenting med hästarna.
Utom att dom fick en massa julgodis (knäckebröd, morötter och äpplen) vid insläppet på julaftonen.

Men nere i Skåne har hon kommit igång ordentligt med Elliot. Han har galopperat i bägge varven
i ridhuset. Hon tycker att han är en jättetrevlig, lättsam häst.
Modig, lättriden och har inga fasoner för sig.
Det låter bra tycker jag.
Hoppas att någon Köpare dyker upp snart........
Han är ju så rar ELLIOT.

Med hennes egen häst, LILLAN, går det framåt.
I måndags var det lektion för Ann-Sophie Oscarsson igen.
Bara travhopp och bomjobb.
Det är bra.
Lillan behöver styrka bak.
Planen är att hon ska komma ut på tävlingar i vår.
LYCKA TILL YLVA!

Med dom dräktiga stona här hemma är allt som vanligt.
Jag väntar med spänning på att få känna fosterrörelser.
Det är otroligt vad det rör sig i hästars mage........
Men någon riktig spark från fölen har jag inte känt.
Men mammorna är HUNGRIGA!
Stackars VIZZLA måste få göra något roligt snart. Hon blir bara bortjagad från maten i hagen
av dom sura "mamma-hästarna".

Hästtransporten har ju varit alldeles insnöad. Men nu har vi skottat fram den.
Så, snart ska vi ut på vägarna och hitta på något skoj igen, Vizzla och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0