GRABBEN KOM HEM.

Travaren som var här igår hette "GRABBEN". Han kom hem ordentligt till stallet i Tungelsta.
Skönt!
Idag kom flickan och mamman med en julblomma och tackade för hjälpen.
------------------------------------------------------------------------------------------------

I morse skulle jag rida till ÖRS för min måndags-lektion. Men allt körde ihop sig här hemma. Innan jag kom iväg. Så jag kom försent.
Ridhusdörren var stängd och jag ville inte störa mitt i lektionen.
Då red jag ut på galoppslingan istället. Det blev ju inte mycket galopp. För snön var djup. Det var tungt bara att trava. Men VIENNA skötte sig mycket bra. Förutom en rusning, som hon gjorde just i början.

Sen red vi 1,5 timme. Pulsade i snön. Travjobbade på vägarna. Tränade öppna, sluta, skänkelvikningar, bakdels- och framdelsvändningar. Jag tänker mycket på de uppvisningar ANKY VAN GRUNSVENS gjorde på GLOBEN.
Inte för att jag nånsin kommer att kunna rida som hon.

Men jag tänker på att inte vara rädd. Det är ju ingen konst att rida, eller hur?

Det är bara att göra! RID Tinka! Tramsa inte! Sätt dig på hästen och låt den göra jobbet!
Ibland, i korta sekvenser får jag känslan av att kunna rida. DET ÄR SÅ HÄFTIGT! 

VIENNA och jag hittar mer och mer ihop. Jag har nu ridit henne i drygt 3 månader.
Jag försöker ha roligt och slappna av när jag rider.
Det går faktiskt framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0