JAG BARA SKOTTAR SNÖ!

Just nu har jag fullt upp med en valpkull på snart 7 veckor och all snö som faller.
Jag är helt slut.
Idag ställde jag in min ridlektion. För jag anser att det är farligt att rida på Bondvägen.
Jag måste rida 3 km till ridskolan på en ganska trafikerad, smal väg.
Igår låg alla bilar huller om buller i dikena.
NEJ, jag rider inte upp när det är risk att bilöarna halkar in i min älskade häst.

Så just nu är det lite vintervila på hästfronten.
Men när jag släpar med skottningen så undrar jag om jag inte kunde ploga med häst?
Är det någon som vet hur det gick till förr i tiden?
Hur såg plogen ut som hästarna drog?

Dixie är ju inkörd. Så det kanske skulle vara en lagom syssla för henne.
Är det någon som vet? Så maila mig gärna.......

Jag återkommer när de flesta valparna har flyttat och jag får tid för hästarna igen.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Det lät som ett smrt beslut att inte rida till lektionen. Och ännu smartare att du inte försökte köra med transporten dit!

Vi gör nästan inte heller något annat än skottar snö här hos oss. Nu syns inte längre den undre tråden på häststaketen! Nu inser jag att det är väldigt bra att Alla mina staket är ca 150-160cm höga! Det betyder ju att jag har lite staket kvar trots all snö!

Det är nog lägtligt med vintervila nu, här står termometern på -21grader! burrrrr

Lycka till med valparna!!



Kram

2010-12-22 @ 15:32:26
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0