MITT HÄSTLIV, DEL 2.

Så fortsatte min uppväxt med hästar.
Mina systrar red. Karin ville ha en piska. Så jag bröt ett spö och sprang efter henne och hästen.
Den upptäckte mig och slog bakut.
Bägge bakhovarna träffade klockrent i magen. Jag tappade luften och satte mig på ändan.
Som tur var, var det ett litet russ.

Så åkte vi på ridläger. Mina systrar åkte till Tyskland och jag till GANNARVE på Gotland.

http://www.gannarvegard.dinstudio.se/

Det är en underbar gård. I Fröjel, strax söder om Klintehamn.
Där tillbringade jag 4 somrar.
Vi fick rida i havet och bada med hästarna. Vi red dressyr, kadrilj, hopp- och galopptävlingar.
Vi hade barnridning och allt skoj man kan uppleva på ett ridläger.


Så här levde vi. Barbacka red vi på milslånga turer.
Det var underbara somrar.
Den sista sommaren var jag hjälpreda på lägeret, och fick själv leda uteritterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0