NERRIVET LYSRÖR!

Hästarna kan verkligen hålla en sysselsatt. Har man inget att göra: SKAFFA HÄST! Igår kväll, när jag skulle natta hästarna. Var det VÄLDIGT ljust i stallet. Lysröret i ELLIOTs box hängde nämligen ner från taket! Utmed väggen, som tur var. Men han måste ändå ha fått en chock när lampan kom ner-trillande i boxen. Undrar om han hade pillat länge? För lysröret hade hoppat av sina fästen och hängde i sladden. Det gör ju inte lampan av sig själv liksom........... ELLIOT stod ändå lugnt och väntade på nattmaten. Jag vet inte vad som skulle kunna skrämma honom? Husse fick hjälpa mig att hänga tillbaka och fästa lysröret ordentligt. Då passade jag på att ta en promenad med Elliot i nattens mörker. Vi tränade lite longering i bägge varven. Backa, stå still, följa John och gå undan med framdel och bakdel. Han var verkligen SÅ duktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0