VINTERLEK.

Dagens Bilder:


Här kommer jag med unghästarna. På väg till hagen.


Här ser man riktigt "Djävulshornen" som växer ut på ELLIOT.
Han är så full i bus nuförtiden.


Han tar tag i lekbollen som ligger i hagen.........


Lyfter upp den och sen........


Slår han VIZZLA på ryggen med bollen!
Stackars Vizzla, vilken asjobbig "lillebror" hon har.


Hon verkar ganska oberörd ändå.

När dom kom in från hagen skulle unghästarna avmaskas med pasta i munnen.
Hur kan man misslyckas så totalt som jag gjorde???????
Elliot lyckades vända tungan ut och in. Så han fick ut nästan hela dosen avmaskningsmedel.
JÄKLAR! Ny portion uppmättes och lades i munnen med hjälp av en spruta.
Samma skickliga manöver skickade den portionen ner i torven. Jag lyfte upp klumpen med "salva",
sköljde av den och stoppade in den i munnen igen.
Han var kladdig runt hela munnen men fick han i sig någon medicin? Det är frågan.

Jag gav upp.
Dags för nästa häst. Hon blir jätteglad. För hon har fått en god medicin i spruta.
P.g.a. ögon-behandlingen.
Jag tänker....."Det här blir lätt". Så ska man aldrig tänka.

När hon känner att det inte smakar som den goda medicinen.
Gör hon samma manöver som Elliot och lyckas spotta ut en stor portion ur munnen.
Den hamnar också i torvbädden.

Jag ger upp. Har jag avmaskat hästarna idag, eller inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0