FÖDELSEDAG!

Det vet ni väl? Att Nyårsdagen är alla hästars födelsedag!
HIPP HIPP HURRRRA!
Igår fyllde alltså Dixie 15 år!, Vienna 6 år och unghästarna blev 2 år!
Oj, vad tiden går.
Jag tycker det var alldeles nyss som Elliot och Vizzla föddes.
Nu ska dom vara inridna om 1,5 år.
Ja, än har man ju lite tid att förbereda dom.
Men, jag skulle vilja köra in Ellot.
Vet ni någon som har en sele att låna ut,  eller sälja?

Nu är det ju riktigt slädföre. För en gångs skull i Stockholms-trakten.
Jag minns när jag jobbade i Lappland och körde släde med turisterna, och skolbarnen hämtade jag med häst och släde och körde till ridskolan. Det var roligt.
Jag älskar att köra häst och vagn. Jag bor bara lite illa till för sådan verksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0