Olycksfågeln......

Ja, nu har Vizzla skadat hornhinnan. TYPISKT!

Här gör man sig till och sågar av grenar, för att hästarna ska ha något att gnaga på. Dom har ju så tråkigt i vinterhagen. Vad gör då Vizzla?
Jo, naturligtvis skadar hon ögat på grenarna. Först hoppades jag att det bara var lite svullet runt omkring ögat.......
Men på kvällen började hon få en lite grå hinna över hornhinnan. Då såg man också rispan som var där.

FAAN!
Rent ut sagt. Som tur var hade jag Metacam hemma. Som Veterinär Marianne Lindsjöö ordinerade när jag ringde henne på kvällen. TACK för att du finns!
Nu ska jag hämta ögondroppar och imorgon kommer Vetten för att ta sig en titt på ögat.
Håll tummarna, för att det inte är allvarligt, alla ni snälla där ute i Cyberrymden.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag håller tummarna!! Ringer imorrn för att kolla läget ;)

Puss o kram söt-mamma

2010-01-27 @ 00:59:19
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0