ALLT FLYTER PÅ.

Idag hade jag min första ridlektion på VIENNA för Bella. Det var roligt. Mycket jobb med att hitta
takten och balansen i hästen. Stöd på yttertygeln, ge efter på innertygeln. Vienna är lite på och av.
Mycket känslig, men villig att jobba på ordentligt.
Jag är väldigt nöjd med en långsammare takt. Som inte passar Vienna alls!

Hon måste få trampa på ordentligt, komma igenom kroppen, som jag säger......
Det här med ridning är så J-LA svårt!
Sen tappar jag balansen, så spänner jag innerhanden......
Skit också!
Idag känner jag mig som en nybörjare.

Men jag red upp till ridhuset och hem igen. Det är jobbigt för mig.
För hon taktar, slår med huvudet och skyggar för nästan ALLT utmed vägen.
Hon vill helst springa hem till de andra hästarna.

Men om hon får lite uppgifter på vägen: öppna, sluta, skänkelvikning och tempo-
förändringar. Då mjuknar hon och går så fint på tygeln.

Men jag vill att hon ska kunna skritta hemåt på lång tygel.
Utan en massa stress och idéer.
Vi kanske blir trygga tillsammans så småningom.
Men ni ska veta att det är mycket svårt för mig att rida Vienna.
Men någon måste ju göra det.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej jag blir grymt imponerad av dig rida hela den vägen utan att hoppa av jätte bra jobbat stor kram från Nina

2010-10-19 @ 10:44:26
Postat av: Sabina

Vem behöver gubbarna från idol på tv4 när man har dig?? Du är min nya idol! Fortsätt så!!

Vi har alla dagar när man känner sig som en nybörjare. Men jag tror att du och Vienna kommer komma jättebra övrens snart. Hon är ju fortfarande ung.

Eftersom jag inte har en stor trafikerad väg i närheten så tränar jag mina hästar hemma när det gäller motorfordon. Vi har ju an del lastmaskiner, bilar, lastbilar, morotcyklar, snöskotrar osv osv här hemma. Och jag brukar passa på att träna lite när dem är i rörelse. Det är det enda sättet för mig att trafik träna mina hästar. Det är inte idealiskt men det går.

Så jag tror mog att Du och Vienna kommer kunna skritta på långa tyglar hela vägen hem snart!!



/Sabina

2010-10-19 @ 15:27:28
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Ylva

Du är duktigt mamma!

Du fixar det här! :)

Nyss var det ju läskigt att trava och galoppera eftersom hon hade stora steg. Nu kämpar du med att rida med mer tempo och takt. Tänk så istället! ;)

PUSS

2010-10-20 @ 19:17:13
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0