DAGENS LÖSHOPPNING.

Tänk att några skutt, av en yster unghäst, kan göra en människa så glad.
Om ni tror att jag tog några kort, så har min kamera gått sönder! Men om någon vill följa med 
och fota nästa gång så vore jag jätteglad.

Bägge två går lätt in i transporten. Står snällt, och backar lugnt ut igen när vi är framme.
Just nu, har dom lite svårt att ta bettet när jag tränsar. Jag försökte muta dom med en sockerbit. BLÄÄ!
Sa dom bägge två, och spottade ut.

Hur som helst. Träns och senskydd fick dom på sig.
Så fick dom komma in i ridhuset och löshoppa.
DET ÄR JÄTTEKUL! Tycker bägge två.

ELLIOT började. Han är så lugn och ostressad. Men jätteglad och positiv till hindren.
Efteråt krumbuktar han sig och bockar rejält. HAN tycker han är jätteduktig.
Malin sa: "Det är lätt med en så sansad häst för honom kan man sätta lite fart på,
så hoppar han ännu bättre".
Det gjorde han verkligen. Fina språng idag.

VIZZLA, verkade lite trött idag. Snubblade över bommarna när dom låg på marken.
MEN SEN!  Hoppade hon fantastiskt fint. Men hon blir lite upprörd och vill INTE ha havre,
inte socker, inte äpple. Nej, ÄTA går inte, när man ska hoppa.
Jag fick klappa och klia uppmuntrande istället.

När hon galopperade runt, såg man hur svårt hon har med balansen ibland.
Hon galopperade, klättrade på väggarna. Hon gick i korsgalopp och kunde inte sakta ner till trav.
Är hon inne i en växtperiod igen???????
Nej! Hon får inte bli större nu!
2 år och 1,70 i mankhöjd.......
Tack, det räcker.

Malin sa: "Hon leder helt klart 2-års ligan". Det finns många 2-åringar på Jursta gård.
Jag fattade ingenting, "I Mankhöjd frågade jag?"
"Nej i finaste hoppningen, förstås", sa Malin.
Därför är jag stolt som en tupp idag.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Åh det är alltid så kul att läsa din blogg mamma! Du skriver så bra :D:D



Jag blir stolt över dig och våra duktiga unghästar. Tack vara dig är dom där de är idag!



Puss

2010-10-29 @ 14:22:32
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0