DAGENS RIDNING.

Åh, vad roligt det är att rida lektion. Idag fick vi ANNA BOSTRÖM, som ridlärare. Hon är mycket duktig och driver Vendelsö Ridskola. Det var en rolig lektion. Sitsträning, handställning, galoppfattningar och skänkelvikning. VIENNA går verkligen från klarhet, till klarhet. Hon är så rolig att rida.
Hon bjuder till och gör sitt bästa hela tiden. Hon sträcker ut sin överlinje och jobbar så rätt. Man blir glad av att rida henne.
Efteråt får man alltid lite info om hur lektionen har gått:

"Ni har ridit den unga hästen alldeles rätt. Hon sitter inte fast någon stans. Hon jobbar igenom hela kroppen!"
Kan man få ett bättre omdöme?
GRATTIS Ylva!
Det är ju DU som har ridit henne. Ett helt år, från januari -09 till januari 2010.

Hemvägen då?
Ja, hon var spänd. Jag kämpade med att slappna av och sjunga för henne. Det hjälper iallafall mig.
Bitvis taktade hon och blev "giraff" igen.

När vi kom till Lillängsvägen då for hon runt och stack iväg. Ser hon spöken?
Jag vände tillbaka. JAG BESTÄMMER!
Till sist red jag en omväg hemåt. För att få henne att förstå. LITA PÅ MIG!

Hon lugnade ner sig och jag kunde sitta av när hon var cool.
Inte kasta mig av i farten när hon är upprörd och spökrädd. EN HALV SEGER?

När vi kommer hem. Får hon stå i boxen och ha tråkigt.
Då är hon alldeles lugn igen.
Hoppas jag får ordning på det här.

Jag är jättenöjd idag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ylva

ÅH VILKA FINA KOMMENTARER! Nu blir jag glad!!! :D



Tihi, så jättefel har jag ju inte gjort ändå ;)



Tråkigt med inställd ridning men vaccineras måste de ju! KRAMAR

2010-10-25 @ 21:32:33
URL: http://ylva87.blogg.se/
Postat av: Ylva

ÅH VILKA FINA KOMMENTARER! Nu blir jag glad!!! :D



Tihi, så jättefel har jag ju inte gjort ändå ;)



Tråkigt med inställd ridning men vaccineras måste de ju! KRAMAR

2010-10-25 @ 21:40:08
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0