HOVSLAGAREN

Idag kom vår nya "hovis" Elisabeth. Hon har verkat Vienna o Dixie en gång förut. Men Vizzla var en ny
bekantskap för henne.
Åh, vad det är härligt när det stämmer! Hon gillade Vizzla. Vizzla gillade henne. Hästen har ju lite svårt
med balansen, när man verkar höger fram.
Men Elisabeth tog sig tid att "prata" med hästen. Så kom dom överens och verkningen gick
som en dans.
Dom "gamla" stona var ju inga problem. Vienna fick NYA SKOR! Hoppas hon behåller dom på fötterna.
Sist trampade hon av sig skorna efter 2 dagar!

Så var det klart och jag kunde ta en riktig ridtur med Vienna.
Vi klättrade i skogen. Travade lite och tog första galoppen utomhus!!!!!!!!
HEJA TINKA!

Hon blev lite laddad i galoppen. Men jag kände mig trygg och fick stopp på henne.
Två lastbilar kom från varsitt håll. Vi var mitt emellan........
Sedan mötte vi skolbussen, som är stor som en dubbeldäckare. Till sist en lastbil som blåste tryckluft.
Vägarna här på Gudö är MYCKET smala.
Jag måste säga att Vienna är totalt trafiksäker. UNDERBART!
-----------------------------------------------------------------------------------------

Idag kom en flicka, Caroline, hit och hjälpte mig med hästarna. Jag tror hon sover gott nu ikväll.
Efter en heldag med mig i stallet.
Hon ryktade 4 hästar och mockade stallet.
Vi åkte till ELLIOT för att träna lite trail.


I maj, när vi började träna, så förstod han ingenting........


Idag gick han SIDEPASS så himla fint. Lugnt och stadigt gick han åt sidan.
Det gick jättebra att gå åt höger.......
Då måste jag naturligtvis träna om det gick lika bra åt andra hållet?
Nej, att gå åt vänster var svårt idag.
Men den gossen lär sig så snabbt. Så det fixar han snart.

Caroline fick prova att leda ELLIOT. Framåt , bakåt och åt sidan.
Han var förstås uppkäftig, lyssnade inte och tuggade grus för att visa vad han tyckte.
Jag tror att stackars Caroline var helt slut.
Det visade Elliot tydligt.

Ja, att träna häst är svårt. Man måste ha ordning på sin egen medvetenhet.
Här och Nu, kräver hästen. Fråga inte om den kan göra det du ber om......

Tack för hjälpen idag Caroline!
I morgon kommer min syster Mackie, för att provrida Vienna.
Hoppas det går bra.

Kommentarer
Postat av: Ylva :)

JA vad kul att komma at en dator med internet for en stund sa jag kan lasa din blogg och alla nya inlágg! :)



Alltid lika kul att lasa om hastarna., roligt att Bella gillar Vizzla oxa :)



Vem ar Caroline och var har du hittat henne?? Ska hon komme fler ggr?? :)



PUSS O KRAM

2010-10-07 @ 18:40:21
URL: http://ylva87.blogg.se/
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Ja, Caroline kommer på lördag igen. För att borsta hästarna och hjälpa mig i Tettes stall.

2010-10-08 @ 22:11:31
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0