INRIDNING AV VIZZLA.

Det här är bilder från den 1:a och 2 maj 2010. När Ylva satt upp på VIZZLA för första gången.


1:a dagen, lite misstänksam.


2:a dagen, helt lugn.


Så gick vi några steg..... Allt gick bra.


Duktiga hästar ska belönas.

Så fick hon ett långt sommarlov.
I Augusti fortsatte vi.
Då kom vi även till lite trav.
Idag körde jag Vizzla till MALIN NILSSON på Jursta gård. Hon ska hjälpa mig med inridningen
och förberedelse inför 3-års testen i maj 2011.

VAD BRA DET GICK!
Hon hängde först över sadeln. Sedan satt hon upp. Jag ledde henne runt i ridhuset.
Hon travade lite. Sedan höll jag längst ut i longerlinan. Så red Malin runt i både skritt och trav.
HÄRLIGT!
En väl förberedd unghäst. Hoppas det fortsätter så här. Nästa tisdag är det dax igen.
Då tar jag dit Elliot också.
Sen på torsdag, i nästa vecka, är det löshoppning igen. :)


Kommentarer
Postat av: Unghästbloggen

Sv. Hej, vad kul! Vi planera att visa i Tingsryd =) Vad är det för stam på din häst?

2010-10-26 @ 08:12:08
URL: http://lolliochlux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0