RIDLEKTION.

Vilken härlig känsla. När det stämmer och hästen länger halsen framåt, nedåt. När hon bär sig själv utan ansträngning och svarar på minsta hjälp........
Idag var det ridlektion igen. Både jag och Vienna var mycket lugnare o stadigare idag. Vi trivs i ridhuset.

Vi tränade skritt-trav, täta övergångar. Halt, ryggning och halvhalter. Galoppfattningar, skänkelvikning och framdelsvändning. Oj, vad mycket vi hann med på en lektion. Vienna gjorde, som alltid, sitt allra bästa.
Vilken lydig och lyhörd häst. Hon är underbar att rida. Om jag bara kommer över min osäkerhet.

Ridlärarens råd: "Lösgör henne med galoppjobb. Eftersom hennes galopp är mycket bättre än hennes trav i början.
Räta upp dig själv, tänk på SITSEN! och lägg inte omkull händerna! Det gör du för att vara snäll mot hästen. Det förstör hela ridningen. TUMMARNA UPP!"
Ja, det var ord och inga visor.

Nu ska jag träna den här veckan. På onsdag kommer hovslagaren, så hon får skor på fötterna.
Jag längtar till nästa måndag.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan åkte jag ut till ELLIOT. Jag tömkörde på volten. Tränade på att hålla ihop tömmarna. TUMMARNA UPP!
Jag drev honom framåt. Det blir lite ryckigt med drivningen. Men jag var mycket nöjd med dagens pass.


En gammal bild på Elliot o mig.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Gud vad ni är duktiga! Det kommer gå så bra ska ni se!

Ser redan fram emot nästa inlägg! :-)



Jag vet att jag varit jätte slarvig med hemsidan sista tiden. Men nu finns det lite nya blider på några av hästarna. Tänkte ifall du ville veta!



Kram

2010-10-05 @ 08:02:44
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0