JASSÅ!

Ska JAG uppdatera? Säger hon som nästan aldrig skriver i sin Blogg......

Här hemma är allt lugnt. Igår var jag hos Elliot igen. Tömkörde honom för 3:e gången.
1:a gången = vingligt (ensam på ridbanan). 2:a gången (med hjälp av en som gick bredvid).
Mycket stadigare och tydligare.

3:e gången gick jag ensam ut på vägen och tömkörde.
Han gick, nåja, ganska stadigt framåt utmed vägkanten......
Då möter vi en bil med hästtransport.
Elliot tyckte det var riktigt läskigt att gå först och möta detta på vägen.
Han är ju van att jag går bredvid.
Han vinglade lite, men sen gick han fint förbi utan problem.
DUKTIGA ELLIOT!

Igår träffade han Tettes hovslagare, Sonny, för första gången.
Han skötte sig utmärkt och fick hovarna verkade.
Innan dess hade Tette spolat benen på honom. Även detta en ny erfarenhet.
HURRA!
Det känns jättebra att han står hos Tette. Där händer det saker hela tiden.

Här hemma är stona roliga. VIZZLA brunstar och VIENNA leker hingst.
Hon brukar bli ganska hingstig när hon är dräktig. Hon brummar och uppvaktar VIZZLA.
Jag har tom sett henne "betäcka" sin dotter.
Hoppas det är ett tecken på att en liten CAMARO M-unge växer där inne.
Jag lär mig dagligen något nytt om hästars beteende. Det är så roligt att studera.
DIXIE bryr sig inte om deras lek. Hon vaggar omkring frodig och bestämmande.

VIZZLA står ensam kvar i stallet när jag går med de andra till hagen.
Sedan följer hon snällt med mig fram o tillbaka till hagen.




VIZZLA på betessläppet den 1/6.

Jag tycker hon har blivit så vacker. Fina Vizzla!
Nästa vecka ska vi börja tömköra henne.
Nu ska jag gå ut och longera VIENNA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0