ÄNTLIGEN!

Nu har jag ÄNTLIGEN fått träffa mina hästar igen. Jag var rädd att det skulle vara ännu svårare att ha dom i Skåne, efter mitt besök. Men det känns SÅ BRA!

I söndags kom jag hem efter några, minst sagt, intensiva dagar hos YLVA.
TACK YLVA!
För att du tar så väl hand om våra hästar och att jag får komma ner och hälsa på
och dela din vardag.

Torsdag kväll - flygresa till Malmö. Ylva hämtade mig i sin nya fina SAAB.
Fredag morgon - mocka, Ylva red VIZZLA. Underbara VIZZLA. Hon var ganska pigg
och vaken. Men banan var böt och hal. Så hon fick ta det lugnt.
Men hon gick riktigt bra.

Hon hade fått ett uns av fett på revbenen, men inte mycket muskler än.
Det har ju bara gått 3 mån. Hon var ju hemskt mager när hon kom från betet.
Så det är bara att fortsätta som du gör Ylva. Mycket mat till hästskrället. Så ska du
se att hon utvecklas som vi önskar.

Sen packade vi in "LILLAN" i transporten och åkte för att titta på fölen.
Stora, mörka och jättefina var dom.
Jag trodde att DIXIE glatt skulle galoppera fram till sin gamla matte och hälsa mig välkommen.
Men inte då.



Hon stod längst bort i den stora hagen, under en "korkek".
"Vill du mig något, så får du allt komma hit". Verkade hon säga.
Hon är nu flockledare för ett tiotal hästar, de flesta är föl och unghästar.
Så hon kommer inte springande när matte kommer. Hon måste ju hålla på sin värdighet.
Hon mår som en riktig primadonna.


LAVA


LAVA och VIENNA.


LAVA har ett arabföl som kompis.



Fölen däremot lösgjorde sig från leken och kom fram till sin gammelmatte, när jag kom.
Jag blev riktigt rörd.
Det var mycket tydligt att dom kände igen mig, LAVA och INDIRA. Dom gladde sig
över mitt besök.


INDIRA, närmast kameran.


Den här nyfikna fux-åringen var väldigt påträngande och fräck.
När vi försökte mota bort honom så sparkade han efter oss......


INDIRA, närmast. I bakgrunden syns LAVA och VIENNA.
Det var verkligen dåligt väder, så ni får ursäkta bildkvaliteten.


Närbild på "linslusen" INDIRA. Visst blir dom skimlar bägge två. Fast dom är så mörka i vinterpälsen.


Mor och dotter, VIENNA och LAVA, så lika.


INDIRA GANDHI LT.















LAVA, en gång till. Vi ses snart igen.

Dom lever verkligen ett härligt hästliv där i Skåne. Så har dom en stor halmad lada att gå
in i när dom vill.
_______________________________________________________________

Det spöregnade, den här dagen så vi åkte vidare med LILLAN.
Hon har fått ett skavsår på manken. Så hon ska vila tills det har läkt.

Så vi åkte till Jörgen "Kurre" Herbertz för att byta häst.
"Lillan" ska gå där ett slag,  och YLVA hämtade SANTONIO IV  E: Saint Amour.
Som hon ska ha hemma och rida ett slag.

Men innan vi lastade honom så släppte vi ut "Lillan" i hagen.
Hon blev flitigt uppvaktad av Kurres andra hästar. Men ihop-släppet gick bra.

Sen drack vi kaffe och vandrade på Brösarps backar. Otroligt vacker bokskog.
Höga klätterbackar och djupa bäckraviner. Jag hittade några enstaka kantareller.
Det räckte till en smörgås.

När vi kom hem så var det dax för YLVA att åka och jobba. Så jag fick tvätta
SANTONIO IV och mocka 2 boxar. Tänk vad han skötte sig bra. Komma till ett nytt stall.
Bli duschad i spolspiltan och komma in i en ny box.

På lördagen skulle vi åka på tävling. Mer om det i nästa inlägg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0