FÖRRA SÖNDAGEN......

Den 4/12 var det dax för mig att ta farväl av Skåne för den här gången. Men först hann vi göra en massa kul saker.

Ylva och jag åkte till lösdriften där fölen står. Vi skulle få in våra hästar i stallet och försöka löshoppa dom.
Det var lite krångligt att få in sto med föl, utan att fuxen och hela resten av flocken kom in på samma gång.
Men till sist stod våra hästmammor med sina ungar i varsin box.
Det var inte dom som krånglade, utan alla andra nyfikna hästar.

Vi tog ut varje föl för sig på stallgången och borstade igenom den tjocka björnraggen ordentligt.
VAD DOM NJÖT AV UPPMÄRKSAMHETEN!
Kratsa hovarna gick också bra. Fast LAVA  ryckte lite med sina bakben.
Så, dax för löshoppning.......

Här kommer en filmsnutt som YLVA har gjort:

http://youtu.be/OK0OVKrfuAg

Först VIENNA och LAVA. Dom blev alldeles uppspelta av spektakelet.
Så uppspelta att VIENNA gick omkull.
Hon halkade, fick bakbenet under sig, bakom kroppen och gled 6 meter i leran!
USCH! Det såg riktigt otäckt ut.

Hon var inte riktigt pigg på att hoppa efter det. Men efter lite vila så hoppade både hon och LAVA med riktigt fina språng. Härligt att se. Hoppas hon inte blev för stel, eller fick ont, av att gå omkull.

Sen var det dax för DIXIE och INDIRA. DIXIE tog det lugnt. Ville inte riktigt bjuda till mot hindret.
Så INDIRA fick ingen draghjälp. Första gången blev det stopp och katthopp. Lite bättre nästa gång.
Men sen fick jag fart på DIXIE så INDIRA fick draghjälp. Då hoppade hon riktigt fint och tyckte det var skoj.

För att vara 1:A LÖSHOPPNINGEN I LIVET, så skötte sig "ungarna" fantastiskt fint.
Det var roligt att se. Så var det tack och adjö för den här gången.

Sen åkte vi hem till EMMA EK-PETTERSSON, som har hästar, och LINTROLLETS BANJO.
Vi tränade hund och fikade tillsammans.

Sen hem och ta adjö av VIZZLA.


Hon har blivit så "kär" i sin nya hagkompis SANTONIO VI.


Han är en grov avkomma till SAINT AMOUR. En hingst E: STAKKATO.
Jag tycker han är lik sin far.


Eller hur?


VIZZLA stod hela tiden och snusade på sin nya vän.


VAD GÖR DU? Tycks han fråga.


"Jag bara nosar lite".


HEJ DÅ HÄSTARNA! Vi ses snart igen.
Min plan är att åka ner till BRUKSPROVET i februari igen.
Vi får se hur det blir. Men jag vill jättegärna uppleva hingstvisningen på Flyinge då.



Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilka fina inlägg! :)

Nu finns fölens löshoppning på min YouTube, om du vill lägga in på bloggen :)

Puss!

2011-12-10 @ 13:37:02
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0