DRÄKTIGHET.

Vad spännande det är att gå och vänta på föl........
Jag känner på magarna och hoppas att jag ska få känna en liten spark.
En hälsning från någon i magen.
Att dom finns där, är tydligt. Men sparka och säga HEJ! Det vill dom inte.

Dixie blir allt mer lik en gammal avelsmärr. Med sänkt rygg och stor mage.
Vienna är stor och lång. Så det är inte lika tydligt på henne.
Men visst har hon blivit rundare. Kryssgjordarna på täcket får man ständigt förlänga.
Så visst växer det därinne.

Jag försöker räkna ut när dom kan tänkas föla??????
Om dom går lika många dagar som sist.

DIXIE 341 dygn. VIENNA 319 dygn.
Då kan dom få föl nästan samtidigt! Omkring den 10/6.
Fast det nästan är en månad mellan deras betäckningar.
Konstigt det här med hästars olika dräktighetstid.
Det blir så svårt att beräkna.
Tacka vet jag hundar! Som är så punktliga, runt 63 dygn jämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0