HÄSTARNA HAR TRÅKIGT.

Jag blir galen när jag inte kan göra något med hästarna. Jag ställde in måndagens träning på Jursta.
- 20 grader kallt. Blankis på vägarna.
Nej, det finns bättre dagar att köra häst-transport.

Men VIZZLA har tråkigt. Hon skuttar och hoppar i hagen.
Att hon inte bara kliver över staketet är jag glad för.
Det ser ut att gå henne till knäna nu.......
Det vore en lätt match för henne, den långbenta. Att ta staketet i ett kliv.

Men hon är snäll. Hon retar bara "surtanterna". Mamma VIENNA skuttar lite hon med.
Men DIXIE slickar bara öronen bakåt och hotar.

Då låtsas Vizzla bli JÄTTERÄDD! Hon galopperar snabbt förbi Dixie. Vänder, och gör om det igen.
Så särskilt rädd är hon inte. Men hon vill ha en liten adrenalin-kick.

Hon stegrar sig högt upp i luften. Vienna bråkar tillbaka. Så lite vårkänslor kanske hästarna har fått.
Det är full fart på dom i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ylva Carlsson

Åh vad jag längtar till Vizzlas 3-årstest!! Ska bli så kul att se vad domarna tycker :)

Kram

2011-02-16 @ 07:48:53
URL: http://ylva87.blogg.se/
Postat av: Sabina

Det låter lite sok mina hästar det där! Dem tre yngre damerna springer runt i hagen hela dagarna. Driver gammlingarna till vansinne. :-) Kiara och Tösen har båda börjat brunsta. Kiara har en av dem kraftigaste brunsterna på länge. Jag tycker det är lite konstigt att dem brunstar fast det varit så kallt. Men det tycker tydligen inte dem!



Kram / Sabina

2011-02-16 @ 12:02:18
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0