RAPPORT FRÅN JURSTA.

Jodå Sabina. Tänderna på Vizzla är kollade. Men dom byter ju mjölktänderna ibland. Det kan spöka.

VIZZLA började sin vistelse på Jursta med att riva staketet.
Det är nu lagat och HÖGRE,  för den stora hästen.
Inga skador blev det, som tur var.

Hon tyckte väl det var LATTJO LAJBANS med nya unghästar omkring sig.
Malin och jag pratade, om jag skulle komma över med extra mat till min svårfödda unghäst?
Men hon skulle få lite extra kraft, så hon inte faller ut under tiden.
Skönt, att jag inte behöver köra dit en extra gång nu i halkan. Jag ska dit någon dag när Malin ska rida henne.

Malin hade varit på hoppträning för HELENA PERSSON, med 2 unghästar, idag.
Så hon hade inte hunnit göra nåt med Vizzla ännu. Men ikväll ska hon träna henne.
Spännande.
Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej!

Min tanke var mest på typ vargtänder och liknande. Vassa kanter och så. Dem drog ut tre vargtänder på Turbo när han blev kastrerad. 3stycken. Dem hade vi ingen aning om, inte dem i stallet där han står nu heller. Han hade inte visat något som kunde misstänkas att han hade ont. Men nu är dem borta ändå. så nu har absolut inga problem med dem :-)



Jag tror hon blir bättre i munnen med tiden! Med lite träning.



Skönt att hon inte gjorde illa sig eller någon annan när hon gick igenom staketet. Sånt är alltid otäckt!

Lycka till med ridningen och träningen!!



Kram

2011-02-23 @ 12:13:05
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0