RULLA FAST!

Här om kvällen trodde jag det var ett FYRVERKERI som brakade loss.
Men det var VIZZLA som hade rullat fast i boxen!

Det tog nog minst 30 min. innan jag fattade vad det var som brakade.
Jag lyssnade, men då var det tyst.
Så brakade det igen.......

Till sist gick jag ner i stallet.
Då låg hon med alla tassarna upp mot väggen.
Hon kunde inte komma runt. Jag försökte dra loss henne med en longerlina.

Men det är läskigt att vara inne i boxen när dom sprattlar med benen åt alla håll.

Så kom hon upp av egen kraft. Skönt!
Hon var svettig,  och väldigt kelig efteråt.
Gulliga Vizzla!
---------------------------------------------------------------------------------

I går körde jag VIZZLA till Jursta. Nu ska vi äntligen sätta igång, efter vintervilan.
Det blev longering för hela slanten.
Hon var stel efter äventyret i boxen.

Hon kunde INTE galoppera. Bara bockhoppa och sparka bakut.
Hon gick i korsgalopp, bytte, sparkade och bytte galopp igen.

Det var tydligt att hon var arg, för att hon satt fast i bakvagnen på något sätt.
Hon fick hålla på. Malin är tålmodig.

Så släppte det, och hon kunde hålla galoppen riktigt fint.
OJ! Vad svettig hon blev. Hon skummade mellan bakbenen och det ångade om henne.
Det var ett riktigt träningspass.

Men hon var nöjd, lugn och avslappnad efteråt.
Det här var positivt.

På måndag ska jag dit igen.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Ja det är läskigt det där när dem rullar fast. Tiger rullar sig i boxen varje gång hon får nytt strö. Men det är väldigt sällan hon rullar fast. Inte ens en gång om året. Lillan och Plyma däremot rullar fast för jämnan. Lillan har fått in värsta tekniken på att ta sig loss. Hon är nästan alltid uppe på benen igen innan jag hunnit in i boxen. :-) Plyam är inte lika duktig ännu men som tur är är hon inte så stor och tung, ännu......



Kul att du kommit igång ordentligt med Vizzla. Nu håller jag tummarna för att allt går bra coh att vi får se er på tre-års testen sen!!! Lycka till. Om det töar nån dag till är snart vår grusväg ridbar igen. Då ska jag sätta igång Lillan igen. men just nu är det för halt!



Kramar/ Sabina

2011-02-02 @ 19:28:58
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0