TRÄNING PÅ JURSTA.

Idag körde jag dit VIZZLA igen. Men det var så sjukt halt på vägarna att jag inte fick stopp i en rondell.
Hade det kommit en bil i rondellen, hade jag inte lyckats stanna.
FY, vad hemskt det är.

Då bestämde jag mig för att lämna VIZZLA på Jursta. Jag vågade helt enkelt inte köra med henne tillbaka.
Så jag lämnade både häst och transport på gården.
Phu! Själv kom jag helskinnad hem igen.

Så nu är hon där för lite intensiv träning i några veckor.
Det ska bli spännande att se hur det går.
Skönt med en box mindre att mocka ett slag.

Ridningen idag för Malin gick utmärkt. Skritt och trav. Serpentinbågar. Men hon var lite tjafsig i munnen.
Kanske någon mjölktand som sitter snett?
Än så länge håller jag henne i longerlinan. För hon är så spänd.
Hoppas det går bättre,  nu när häst och ryttare får vara tillsammans ordentligt.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Fy vad läskigt det är när det är så halt! Men skönt att du kunde lämna henne där. Hoppas det går bra med träningen.



Har ni kollat tänderna? Annars kanske hon bara är en sånn häst. Kommer du ihåg hur tiger va när man red henne???



/Sabina

2011-02-22 @ 12:10:51
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0