AVSLUTAT PROJEKT.

Skönt. Nu känns det som poletten har trillat ner. Om jag bara tar det lugnt och väntar ut henne.
Så tar VIZZLA bettet utan svårigheter.
Precis som hos hennes mamma Vienna, så framkallar bettet, och en godbit, en ordentlig salivproduktion.
Fast hon håller igen tänderna, så sipprar saliven fram i långa trådar.
Till sist öppnar hon munnen och tar bettet fint.

Jag kommer att prova lite då och då, för att se att det fortsätter att vara positivt för henne.
Men nu känns det som att jag inte behöver tränsa henne 2 ggr VARJE kväll.

Men, jag får AKTA MIG för att bli lite stressad och skynda på henne.
Då går hon liksom i baklås.

Ta det lugnt Tinka. Så ska du se att Vizzla är snäll och gör precis allt du vill.
Men skynda långsamt!
--------------------------------------------------------------------------------

Jag får glada rapporter från YLVA och ELLIOT. Han är så ridbar och rolig.
Positiv till alla uppgifter han får. Ylva rider honom i alla gångarter i bägge varven.
Duktiga ELLIOT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0