DIXIE.

I morse låg hon ner igen. Hon gnäggade INTE när jag kom. Det betyder att hon är sjuk!

Jag longerade henne. Hon var inte jättesjuk. Det såg jag. Men inte frisk heller.
Hon hade gjort ifrån sig under natten, så det var inte totalstopp i tarmpaketet.
Men oroande.

Jag funderade på att ringa Veterinären. Jag blir ju lite extra orolig eftersom hon är dräktig.
Men ställde in henne och mockade den stora boxen.
Jag tänkte att då får hon en stor box att röra sig i.
Om jag släpper ut dom andra hästarna så gnäggar dom och "kontrollfreaken" Dixie gnäggar tillbaka
och rör på sig ordentligt.......

Jag hade koll på henne medan jag mockade.
Se! Det hjälpte.

Efter 3 timmar kunde hon gå ut till dom andra och äta igen.
Nu får jag bara ta in henne innan hon blir kall.
Så är nog faran över igen??????
Eller?


Min älskade häst.
Tänk vad bra vi känner varann, efter alla år ihop.
Hon "talar" till mig på ett mycket påtagligt sätt.
Jag förstår i alla fall vad hon vill.
Hon är en dam med väldigt bestämda åsikter.
Men en otroligt snäll och bussig häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0