KOLIK IGEN!

Stackars DIXIE! Nu har hon kolik igen.
Deppigt värre.
Jag vet inte hur hon fick det idag. Visst var det kallt. Men inte regn och oväder......
Dubbla täcken hade hon, men ändå fick hon kolik.

Jag märkte det, när jag skulle nattfodra. Hon skrapade i höet. Lade sig ner och ÅT!
Inte bra!
Bort med allt hö, och så ut och gå.
Vi har tagit en lång vandring genom radhusområdet på andra sidan ån.
Dom måste ha undrat varför det gick en häst mellan husen.
Andra går ut med hunden på kvällen. Jag går ut med min häst.

Men där är det ljust och fina sandade vägar.
Jag ska ut och titta till henne strax igen. Hoppas hon står upp då.
Annars får jag vaka i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0