PROBLEM.

Tänk hur snabbt man kan skapa problem som inte fanns för ett halvår sen.
Misstag med unghästar, skapas på ett ögonblick. Men kan ta lång tid att reparera.
Nu tror jag att det här ändå går ganska snabbt att åtgärda.
Men jag har skapat "tränsnings-problem" med VIZZLA.

Hur gick det till?
Jo, jag ville inte tränsa henne uppe vid ridskolan. Dår hon kunde slita sig och komma loss.
Så i höstas, när hon tömkördes mycket, så tränsade jag i henne i hagen.

DEN LILLA ORON SOM JAG KÄNDE, SKAPADE PROBLEMET!
Det har gått sämre och sämre att få henne att ta bettet.
Hon är jättestor när hon kör upp skallen i vädret och jag hänger som en liten envis pissmyra.
Det är INGEN bra grund för en förtroendefull tränsning.

Så nu tränsas hon VARJE DAG i samband med kraftfodret.
Jag hoppas tränset ska förknippas med mat.

I går tog det 10 min. av envis väntan, lugn och tålamod innan hon tog bettet fint.
Idag gick det mycket fortare.
Varför ska jag alltid skapa problem som måste lösas?
Innan allt faller på plats och blir jättebra?
Jag är för ivrig, jämt!
Jag vill vara en cool Cowboy. Istället är jag en halvrädd, medelålders klantskalle!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Det är bara att fortsätta vara envis och nöta på så kommer även detta att lösa sig för dig! Du är så duktig så det kommer gå jätte bra! Ta det bara lugnt och stressa inte!

Jo. förästen, Turbo kommer att kastreras. Nu ska det bara bestämmas datum. Men det gör tränaren i Gävle! :-)



/Sabina

2011-01-10 @ 12:48:02
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0