BESÖK HOS ELLIOT.

I tisdags åkte jag för att träffa ELLIOT. Han har fått det allra bästa hem man kan önska sig.
TACK TOMMY och CATHARINA, för att ni tar så väl hand om "prinsen"!

Han har en fin box i ett gammalt, härligt stall, med andra trevliga hästar. Stora hagar med vind över ängarna. Skönt i dessa broms-tider.

Men framförallt har han ett härligt kompisgäng att gå med. Det är 4 små fina shettisar.


Här är ELLIOT i sitt nya paradis.


Här är polarna i hagen.

I bakgrunden syns huset som Tommy och Cataharina bor i.
Där utanför satt vi och fikade och kunde studera hästarna i hagen.


Särskilt ett litet sto fattade ELLIOT tycke för. Hon brunstade. Men hon såg till att han höll sig på hövligt avstånd.
Det var så härligt att se. Kom han för nära pep hon till ordentligt.




Men hela tiden höll han sig nära henne.


"Hon är min. Men jag får inte röra."


Han har det bra där.

I hagen går också 6 får. I början var ELLIOT nästan rädd för dom. Men nu var han desto kaxigare.
Tyvärr fick jag inga bilder på det. Men när vi fikade fick vi se ett härligt spel.

Borta vid fårens stuga började han att valla dom. Han fick jättebra hjälp av alla shettisarna.
Dom samarbetade verkligen.

Elliot hämtade fåren.  Shettisarna, särskilt det lilla stoet, jobbade som snabba Bordercollies.
Gensköt fårflocken, vallade runt dom och splittrade flocken igen.
Det var fantastiskt att se. Hon verkligen ÄLSKADE den här leken.
Hoppas bara att fåren uppskattar det också.

Sen fick jag se alla fina vagnar dom har på logen. En riktig bröllopsvagn, en maraton-vagn och en rockard.
Vad avundsjuk jag blir. Vill också ha! En liten rockard bara, det är väl inte för mycket begärt?
Snart börjar inkörningen av Elliot. Det ska bli spännande att följa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen åkte jag till SABINA LARSSON, som också bor i Norrtälje.
Henne har jag inte träffat sen hon hoppade sitt fina fullblodssto TIGER MOTH xx.
Det var när jag var ordförande i Årsta Sportryttare.

Dom hyr en fin gård. Som dom har gjort ett jättejobb med att renovera.
Nu var Sabina i full gång med sommarstädningen av stallet.
Hon har också fått ett fint sto-föl i år.
Tyvärr hade jag inte kameran framme, så jag kunde få några bilder.

Hennes föl är, precis som INDIRA, anmäld till fölvisningen i Enköping i augusti. Hon hade så raka fina ben. Ett riktigt praktexemplar. Men kaxig var hon.
JÄTTEFIN fölunge!  GRATTIS SABINA!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Tinka!

Gud vad kul att få se bilder på Elliot och hans nya kompisar. Han ser ut att trivas. :-) Vem vet kanske får jag se honom i sin hage när vi åker runt här uppe. Han bor ju inte alls långt bort nu!



Tigers lilla föl blir bara kaxigare och kaxigare. Idag är hon helt vild. Står på bakbenen och kaxar mot Tiger! En gång stod hon så högt på bakbenen att hon sparkade Tiger på ryggen med frambenen. Jag blev lite rädd att hon skulle trilla och göra illa sig men det gick bra. Hon verkar ha en jäkla balans!



Det var jätte kul att få träffa dig igen! Det var så länge sen!!

Hoppas vi ses på fölvisningen!!



Kramar/ Sabina

2011-07-21 @ 14:29:15
Postat av: Susan

Vad roligt att se hur fint han har det nu E. Jag har ju morsat på honom i 3 år nu , så det blev lite tomt i hagen nu utan honom. Låter som om du hade en underbar dag :)

Kram Susan

2011-07-22 @ 01:18:31
URL: http://www.manhofs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0