BILDER PÅ FÖLEN.

Idag den 26/7 fotade jag fölungarna igen.
Dom växer så det knakar. Just nu tror jag att bägge blir skimlar.
INDIRA har stickelhår runt ögonen och LAVA har stickelhår på örornen........



LAVA, alltid lika stolt.



INDIRA, väldigt nyfiken och kelig.


Huvudstudie: LAVA.


Huvudstudie: INDIRA.


Här travar Lava iväg.........


Åh så tvärvänder hon och galopperar.......


bort till trygga mamma.


Indira på ingång, för att nosa på kameran. Hon är en riktig "linslus", precis som Elliot var.



Indira med mamma Dixie.


Lava.


Fölisarna tillsammans.


Dom är verkligen präglade på sina mammor. Den bruna färgen är precis lika som mammorna har.


"Puss på dig". Ganska goda vänner är dom. Tur att dom har varann.

Nu ser jag ingen hälta hos något av fölen längre. Skönt!

Men dom sover mycket när dom är inne i stallet. Så dom var nog bara trötta i benen, och växte förut. När jag tyckte att dom gick orent bägge två.
Idag blev dom avmaskade med Axilur. Annika hjälpte mig.
Slut för idag.


Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Gud vad fina dina föl är!!! Och stora. Du får ju inte med dem till enköping när jag ska dit med Busan. Då har ju inte vi någon chans ju!!! :-)

Jag tror det kommer gå jätte bra för båda dina föl!!

Jag håller tummarna!



Kram!

2011-07-27 @ 14:47:52
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej Sabina! Vad rar du är. Tack för berömmet! Men jag vet att ingen av dom får mer än 43 - 44 poäng, om jag har tur. Ingen av dom har några rörelser att tala om just nu. Dessutom byter dom päls, så dom är alldeles fläckiga. Det är INTE snyggt. Nej, vi går på fölvisning bara för att träna. Bada, knoppas, lastas och se nya miljöer. DET är nyttigt.

2011-07-27 @ 21:46:11
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0