ELLIOT ÄR SÅLD!



Idag träffades vi på Solvalla Hästklinik för att Veterinär-besiktiga ELLIOT.

Eller LORD LOXLEY LT,  som han heter på riktigt.
Vi, det är hans nya husse: TOMMY ERIKSSON, hans sambo: CATHARINA SÖDERMAN och så jag.

Han gick igenom besiktningen med bara en liten notering om små överben på insidan av bägge fram. Som inte hade någon betydelse.

I övrigt var han helt utan anmärkning. HURRA!
Så, blev han såld till 2 jätterara människor, som bor i Norrtälje.

Jag ska snart åka och hälsa på.





Här står han hemma vid bindbommen, före lastningen.


ELLIOT med "matte".


ELLIOT med "husse".


Stolt husse, efter sitt livs första hästaffär.


Han har en ganska kaxig attityd ibland. Det fick vi känna på idag, när vi skulle lasta honom i deras transport för hemfärd. "Jag lämnar INTE Solvallla! Här var ju lattjo-lajbans", tycktes han säga.

Men efter lite övertalning gick han på. Jag har fått rapport att han har kommit fram ordentligt.



Här fixar jag nåt, inför longeringen. Rörelser på böjt spår, ska kontrolleras.


Jag är stolt som en tupp över "min" fina häst.













HEJ DÅ ELLIOT! Tack för dom här roliga tre åren, vi har haft tillsammans.
Du har en härlig humor. Hoppas du får mycket roligt i ditt nya hem.
Jag kommer snart och hälsar på.



Kommentarer
Postat av: Susan

Vad skönt att han gick igenom och har fått det bra. Du behöver ju allt beta som finns nu ;).

Kram

2011-07-12 @ 23:49:35
Postat av: Ylva

GRATTIS MAMMA :D

2011-07-14 @ 07:28:23
URL: http://ylva87.blogg.se/privatearea
Postat av: Sabina

Grattis! Jättekul!!! :-)

Kram

2011-07-14 @ 07:40:45
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Tina

Härligt att han gick igenom och grattis till de nya ägarna till en fin Elliot. Hemma några dagar för att nu åka till Höga Kusten och andas :)lägga spår och träna framförgående. kram

2011-07-14 @ 12:19:24
Postat av: Monica

Hurra! Grattis!

Han är ju super fin! De nya ägarna får en urgullig Elliot! Stora kramen

2011-07-17 @ 23:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0