HÄMTAT HÖ.

Åh, vad skönt det är att få hem nytt, fräscht hö. Ladorna fyllda, och jag kan vara lugn ett slag.
Då känner man sig rik!

LAVA går allt bättre, och hennes uppdragna kotor ser bättre ut.
INDIRA är INTE oren längre. UNDERBART! 
Det går åt rätt håll.

Nu får dom komma in varje natt och sova ordentligt. Jag passar på att lyfta benen och klia, klappa på dom. När dom är inne. Jag lyfter hovarna med hjälp av grimskaftet. För att dom ska vara vana att få rep mellan benen. Jag stryker dom med prassliga höpåsar över hela kroppen.

Det är precis som förra gången. DIXIES föl njuter av behandlingen och tar allt med ro. Medan VIENNAS unge är mer spänd och misstänksam. För henne tar det tre gånger så lång tid att vänja sig vid allt nytt.
Men bägge har ett stort förtroende för mig, det märks.



HÄR ÄR EN BILD PÅ FÖLVISINGEN 2008.  VIENNA och VIZZLA.


Jag har anmält bägge fölen till fölvisning i augusti. Hoppas att Lava rör sig korrekt då. Så jag kan få en bedömning på henne. Jag tycker ju att hon är så himla fin!
Jag vill så gärna få en bedömning på henne.

INDIRA får ju bara vara med i mån av plats, eftersom hon har "gråa papper". Men jag hoppas ju att jag får visa henne också.
Då ska bägge fölen Chippas och få sin signalements-beskrivning, där på plats. Så jag kan registrera dom.
Det ska bli spännande.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad skönt att båda fölen är bätte nu!

Jag ska anmäla Cherokee imorgon hade jag tänkt. Om det finns plats kvar! Hoppas!!

Jag har också börjat lyfta fötterna på Cherokee fram går bra men bak är lite äkligt och då vevar hon gärna med benen. Men det är inte så farligt. Imorgon kommer det en ny hovslagare ut till oss. Är lite nervös faktiskt. Hoppas det går bra!

Och så hoppas jag att vi ses på fölvisningen i augusti. Och att Indira får en plats hon också!!

Kram

2011-07-17 @ 18:53:59
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0