OLIKA MENTALITET.

Eftersom jag är en "MENTAL-NÖRD". Jag skulle kanske ha blivit Psykolog, om jag hade orkat plugga?
Ja, mentaldomare för hundar får räcka.

Men jag är en obotlig studerare av beteende.

Därför är det så spännande att jämföra de här två fölungarnas  beteende.
Dom ÄR så olika. En är kaxigt ifrågasättande, och den andra vänligt nyfiken......

Vem?
Jo, INDIRA som är ganska framåt och tuff,  är otroligt social och nyfiken. Riktigt snäll och vänlig. Positiv till allt man gör.

Medan LAVA ifrågasätter och har en mycket misstänksam attityd. Utgångsläget för henne är "Nej!".
Men med övertalning säger hon "kanske", men aldrig "okey".
Ibland visar hon en vänligare sida. Men den förbyts snabbt till kaxighet.
Hon kanske blir den tuffaste hopphästen?

Jag vet inte vilket föl-beteende som blir en bra häst?

Det är det jag försöker lära mig.

Men VAD är en bra häst? Det beror ju helt på VAD man ska använda hästen till och hur man själv är som person.
Jag drömmer om att föda upp framgångsrika hopphästar. Men själv vill jag ha en lagom framåt, modig, pigg och positiv häst.
En riktigt mångsidig kamrat. Går det att få i samma häst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0