BILD-BOMB.

Jag bara måste visa er bilder från hagen. Först 2 från allra första dagen i livet:




GRIMMAN ÄR JU ALLDELES FÖR STOR!
Dessutom glider nackstycket nästan ända ner till manken.
Föl är inte byggda för grimmor.

Nu kommer bilder från idag. 3 dagar gamml fölunge.


Gräset är högre än "lilltösen".




Full fart i hagen.











Den här är väl underbar? Svansen rätt upp i skyn.




Sen måste man pusta ut hos mamma.


Men strax drar racet igång igen.






Dixie följer oroligt efter.








Är det det här som kallas "långa benet före"?


Hej då! Från "Lilla mig".

Kommentarer
Postat av: Sabina

Skönt att lilla fölis mår bättre nu!! Hon ser ju onekligen pigg och kry ut på bilderna. Och bedårande söt!!!! :-)

Jo just det har nu kommit på något namn ännu??



Nu väntar på att ert andra föl ska pluppa ut också. :-)Så spännande!!



Ett litet tips. Jag brukar ta ett pannband och sätta på grimman. Typ från ett ponnyträns. Då glider inte grimman ner, inte så mycket iallafall. Sen när fölis växt i grimman kan man ta bort pannbanbandet igen!

Om du tittar på Plymas bilder på min hemsida så ser du hur jag brukar göra.



Kramar// Sabina

2011-06-06 @ 17:13:49
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Sabina

oj hoppsan Har ni kommit på något namn ännu. Ska det ju stå!

(Jag stavar väldigt illa, ganska ofta!)

2011-06-06 @ 17:15:10
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Emma Ek

Åh så söt hon ser ut och vilken fart!! Skönt att hon dessutom verkar vara på bättringsvägen! Det e ju inte lätt att veta allt och sen för den delen kanske man inte ska eller vill det heller med tanke på alla fel och händelser som kan inträffa... Hon ser i alla fall störtskön ut!!! Lycka till med nästa fölning!!

2011-06-06 @ 21:51:36
Postat av: Jessica och Celine

Åh, vad härligt det ser ut med en liten fölis som galopperar runt i hagen. Skönt att hon mår bättre!

2011-06-08 @ 07:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0