HURRA! DIXIE HAR FÖLAT!

Jag ställde väckarklockan på 01.30. Tittade i monitorn och DÅ gick vattnet!
Sen gick jag ner till stallet, och 01.40 fick jag se fölungen födas. Jag öppnade hinnorna så hon kunde andas. Snacka om timing. 

JA, det är ett brunt STO med liten vit stjärn.


Första bilden på underverket.


Dom är inte vackra som nyfödda.


Väldigt långa ben.


Se, en så liten häst i jämförelse med mamma.








Väldigt vingligt i början.


Det tog henne 2 timmar att äntligen hitta till spenarna. Här slickar hon ivrigt på mammas framben.
Det blir man inte mätt av.
Lite hjälp att komma upp på de långa benen behövde hon. Men annars verkar hon pigg och stark.
VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLA VÄN!



Kommentarer
Postat av: Sabina

GRATTIS!!!!!

HERRE GUD vilken otroligt söt sak!!!

Hoppas att allt fortfarande går bra när du läser detta. Att hon dia och kissar å bajsar normalt!!

Grattis än en gång till det underbara stofölet!!!!

:-)



Massor med kramar// Sabina

2011-06-03 @ 16:23:14
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Tette

Grattis! Nu kan du räkna med kaffebesök i veckan ;)

KRAM KRAM

2011-06-03 @ 21:31:37
Postat av: Tina & Blixtra

GRATTIS till stofölet - vilken L Y C K A!

Hoppas att allt flyter på bra nu. kram

2011-06-04 @ 16:45:31
Postat av: Jessica och Celine

Grattis, vad roligt! Och snygg tajming ;-)

2011-06-04 @ 21:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0